En lat dag

Idag var tanken att vi skulle träna lite mer inkallning för att verkligen få det att sitta. Men så blev det inte. Jag vaknade upp med världens huvudvärk är världens livligaste valp som tyckte att hon hade världens tråkigaste matte som bara ville fortsätta sova. Tillslut insåg hon att det inte var någon chans att få upp mig ur sängen mer än att gå ut och kissa så hon gav upp och sov enda fram till 10.45. Tack sa jag och mådde sedan bättre.
En glad nyhet är att jag test-visslade ute bara för att se om jag fick en reaktion och det fick jag! Hon kom direkt och sen under turen på tomten lämnade hon inte min sida. Jag anar att hon kände godislukten ur min ficka. Mycket beröm fick hon iallafall.
Imorgon ska bli en bättre dag. Då ska vi även testa på handtarget.

Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova o Lystra

Man får ha lata dagar ibland. Det är bra för hundarna att få vila. Det behöver jag bli bättre på, att låta dem vila och göra ingeting.



Sv: Lite busiga ska de ju vara också, de är ju valpar ;) Va roligt att filmklippen insperera, då har de uppfyllt någon form av syfte iaf! :)



Åhh bor du i Sthlm eller närheten? Jag bor ju i Kungsör inte allt för långt i från ju. Då får vi ju ta och styra upp någon tränings träff eller något, någon gång ju. :)



Jaa du vad man ska gå för kurs efter valpkurs, det beror ju lite på vad man är intresserad av att hålla på med i framtiden? Och hur snabbt efter valpkursen du tänkt börja gå den? ;)

2011-10-05 @ 15:03:00
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0