Öva inkallning

Dålig uppdatering och två hetsiga dagar har jag haft bakom mig. Min chef ringde in mig och behövde desperat någon som kunde jobba fredag/lördag. Eftersom jag är lika desperat av pengar så tackade jag ja och Lhyra fick jag lämna bort för första gången. Gick runt med ångest i två dagar och kände mig dum. Dumma mig.

I går övade vi inkallning hela dagen. Vi var först ute och det gick åt helv... rent utsagt. Det fanns alldeles för mycket att lukta på så vi gick in istället. Jag började med att vissla när hon tittade på mig och gav henne en godis. Upprepade det ett antal gånger. När hon sen vände mig ryggen visslade jag igen och det funkade bra. Sen gjorde jag det när hon var i ett annat rum och då hade hon svårt att tyda vart signalen kom från så jag fick vissla två gånger men godkänt ändå tyckte jag. För att göra det ytterligare lite svårare bad jag lillebror att ta fram hennes favoritleksak och leka med henne. När de lekt i ca 1 minut visslade jag på henne och där kom hon som en skållad råtta ut till mig. Upprepade även det några gånger men när jag sen såg att hon aldrig riktigt började leka med leksaken utan inväntade istället min signal så slutade jag. Idag ska vi fortsätta att öva inomhus och om hon verkligen har fattat kanske vi ska testa det ute. Känns skönt att hon är så lättlärd.

Kommentarer
Postat av: Helena

Duktiga Sara! Helt rätt att göra det lite enklare när det blir för svårt och sen utöka med olika störningar! När du sen kommer ut (till ny plats) så går du tillbaks och börjar så som du gjorde inne (utan störning) och ökar svårighetsgraden successivt ;)Har du testat med handtarget? Kram

2011-10-03 @ 17:07:36
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0