En framgångsrik dag

Det är tydligt att det är en retriever jag har fått hem. Att bära på saker är det bästa hon vet, vilket gör mig väldigt glad. 
Idag har vi också klickertränat lite. Jag matade henne med godis (torrfoder) och varje gång hon fick in en bit i munnen klickade jag. Jag gjorde det ett antal gånger och sen när hon vände mig ryggen klickade jag och vips tittade hon mot mig och frågade om godis. Bra sa jag, och var nöjd med dagens försök med klickern. Mer får det bli imorgon.
Det har ju blivit en hel del kiss och bajs inne och jag har inte sett någon förbättring alls på 1,5 vecka. Vad kan jag förvänta mig egentligen? Det tar ju tid. Men så idag började hon pipa och tassa runt i vardagsrummet så jag ställer mig upp och undrar vad det är som händer. Jag får för mig att hon vill leka och är ostimulerad så jag sätter mig på golvet och försöker leka och precis då sätter hon sig ner och bajsar. Attans tänker jag, hon pep ju för att hon var bajsnödig.
Två timmar senare händer samma sak igen och jag tar direkt ut henne. Det första hon gör är att sätta sig ner och kissar. Min duktiga lilla tjej.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej igen !

Va duktiga ni är med klickern och KUL att hon fattade så snabbt.Ja det är bara att belöna och tacka - ta emott när hon bär. Ni har en härlig tid framför er och du verkar förvalta hennes egenskaper på ett förnuftigt sätt och snart kommer allt kiss och bajs ute på gräsmattan.

Hälsar Lisbeth & Frankie

2011-09-27 @ 11:42:53
URL: http://allroundgolden.se/
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Kommer man i otakt med kissandet och bajsandet, då brukar det fortsätta så hela dagen :P Jättebra ju om hon har börjat säga till. Annars är det ju bara att skynda ut så fort hon byter ställning i princip :)



Åh vad jag längtar tills jag blir med valp. Få börja om på nytt med all träning :)

2011-09-28 @ 18:52:11
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0