En haltande terrorist

I onsdags när vi var ute sprang hon som vanligt runt som en skållad råtta i hela trädgården. När jag visslar brukar hon komma direkt vilket hon även gjorde den här gången men halvvägs emot mig lägger hon sig ner. Hon vill inte gå och med mycket lockning kommer hon haltandes emot mig. Det gör ont i hela kroppen och jag antar att hon har fått in ett barr eller liknande i tassen. Jag tar in henne och känner igenom alla tassar och ben men inget pip hördes. Hon fortsätter att gå halt och jag blir ännu oroligare, tänk om hon ätit något! Direkt ringer jag till vår hundkunniga vän Helena och hon tycker att jag ska avvakta men om det blir värre ringa till Nacka Djurklinik.
Det blir snabbt mycket bättre och jag kan andas ut och åka till jobbet då mamma skulle passa henne på kvällen. Jag ringer mamma sen för att se hur det går. Då har hon ute trillat omkull igen och haltat in. Jag ber henne ringa till djurkliniken och beställa en tid. Vi får en dagen efter. På djurkliniken säger dom att valpar ofta kan ramla om kull och slå sig eller bli lite överansträngda under mycket lek. Om det hade gått över till morgondagen tyckte de att vi skulle avboka tiden. Mycket väl går det över till dagen efter och jag ringer och avbokar tiden. Då säger kvinnan jag pratar med "ja men det kan ju mycket väl vara någonting fel på hjärtat? är det säkert att du inte vill komma in?". Med hjärtat i halsgropen ringer jag till Nettan och förklarar situationen vilket gör mig genast mycket lugnare. Tydligen har veterinärer en tendens att överdriva. Nu mår hon bra och jag hoppas att ingenting händer min lilla Lhyra igen.
Trots hennes halt kunde hon inte motstå att vara den lilla terrorist som hon är. Tur att hon är så söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0